مراسم تجلیل عید در فرانکفورت
شورای مهاجران ایالت هیسن شورای مهاجران ایالت هیسن

در بزرگداشت از عید سعید فطر ، شام سوم اکتبر، از طرف   شورای مهاجران افغانستان مقیم ایالت هیسن  محفل باشکوه ِ  عیدانه ِ به اشتراک حدود 500 تن از هموطنان مهاجر ما درشهر فرانکفورت برگذار گردید

سالون زیبای یاسمین پلاست که محترم آقای قدیر رستم زاده به طور مجانی در اختیار شورا قرار داده بود  مملو شور و هیجان و سرورمهمانان بود.سیمای کودکان فامیلهای دعوت شده که از طرف مهمانداران با تحایف و شیرینی های عیدی استقبال میشدند بشاشیت دیگری داشت.

آغازگر این محفل تلاوت آیات ِ متبرکه قرآن ِ شریف توسط یکتن از هموطنان ما بود.

گرداننده ، گوینده  و آوازخوان  خوشصدای کشور محترم انجنیر لطیف راهی برنامه های گنجانیده شده  ِ  محفل عیدانه را چنین به معرفی گرفت :

ایجاد شورای جدید مهاجران و برنامه های تفریحی  و هنری

سپس محترم  انجنیر عبدالرحمن سروری در رابطه به تقویت کار شورای مهاجران رشته سخن را بدست گرفته چنین گفت:

خواهران ، برادران . دوستان ارجمند صحت و سلامتی نصیب تان باد!

اولتر از همه عید سعید فطر را برای تان صمیمانه تبریک و تهنیت گفته امیدوارم که روزهای خوش عیدی را بخیر گذشتانده و آرزومندم امشب هم  پر از خاطره های خوش و ماندگار برای تک تک تان باشد.

دوستان عزیز !

از ناچار ِ  روزگار همه ما اینجا در دیار  غربت ودر حاشیه فرهنگ بیگانه با دشواریها زیست میکنیم. برخی ازین دشواریها مربوط به شرایط  و اوضاع کشور میزبان است، که تاثیر گزاری برآن کار ساده ی نیست.اما مواردی وجود دارد که با اتفاق، اتحاد و یکدلی میتوان بران چیره شد.

ببینید بسیاری از فرزندان ما با زبان مادری شان با فصاحت صحبت کرده نمیتوانند، بعضأ از حداقل آموزه های لازم دینی برخوردار نیستند، با فرهنگ ، سنن و عادات پسندیده ِ کشور ما دارند بیگانه میشوند.

عده ِ از هموطنان ما با دشواریهای اقامت ، مسافرت و اجازه کار مواجه بوده و از حقوق پذیرفته شده ِ پناهندگی بی بهره اند.

سخن معروف است که میهن و مادر تعویض ناپذیر اند.در هرسطح رفاه مادی و بهره مندی از شرایط زندگی درین کشورها که قرار داشته باشید  نمیتوانید در برابر آنچه در میهن تان میگذرد بیتفاوت باقی بمانید.

آیا کسی میتواند فراموش کند که امسال در شمال کشور در اثر خشکسالی و کمبود حاصلات هموطنان ِ از فرط گرسنگی به خوردن علفهای زهری رو آوردند ؟ که خود به مرگ دها تن انجامید ،  آیا میتوان در برابر بیجاشدگان موسی قلعه ، خاکریز وسبزوار(شیندند) که قربانی بمباردمانهای بی هدف و بیرحمانه ِ نیروهای ایتلاف شده اند  بیتفاوت ماند؟ ما همه علاقمندی داریم که برای هموطنان ما در حدود توان کمکهای را انجام دهیم. رسیدن به این مسایل ضرورت ایجاد شورای مهاجران را بمیان میارد.

سال گذشته دوستان ازمن تقاضا بعمل آوردند تا چنین شورای را در ایالت هیسن ثبت نموده و اجازه فعالیت قانونی انرا بدست  آرم . من این وظیفه را به افتخار پذیرفتم گرچه اجرای این معمول مستلزم طی پروسه ی طولانیی بود و تقریبن یکسال را دربر گرفت اما خوشبختانه شورا ثبت و اجازه فعالیت قانونی را بدست آورد که اینک میتواند برای پیشبرد پروژه های کاری خود از امکانات دولتی این کشور استفاده کند.

دوستان عزیز!

ثبت و راجستر شورا صرف  آغاز یک کاراست نه همه آن و ادامه ِ آن نیازمند تدابیر بعدیی سازمانی است.بدین منظور من دوهفته قبل از مسوولان تمام احزاب سیاسی، سازمانهای اجتماعی ، فرهنگی ، نهادهای خیریه  ِ فعال این ایالت  و از برخی شخصیتهای مستقل غرض مشوره وتبادل نظر دعوت بعمل آوردم ، سپاسگذارم که دعوتم را پذیرفته و با خلوص نیت تشریف آوردند.من جریان کار را به ایشان گزارش دادم . شرکت کنندگان این نشست مشورتی پهلوهای مختلف فعالیتهای بعدی این شورا را به بررسی گرفته و مشوره های لازم وسودمندی ارایه داشتند. در اخیر به اتفاق آرا شورای جدید رهبری را به تعداد هژده تن الی تدویر کنفرانس بعدی برگزیدند و در راس این شورا محترم داکترمحمد ظاهر بارز شخصیت نیکنام و قابل ِ قبول  ِ همه  انتخاب شد.

دوستان گرامی!

آنعده از هموطنان ما که امکانات کار عملی بیشتر را داشته باشند و بخواهند مسوولیتهای معینی را بعهده گیرند میتوانند در جمع این هییت رهبری بپیوندند.

در اخیر صحبت آقای عبدالرحمن سروری فهرست شورای رهبری را بدین شرح ارایه داشت:

محترم داکتر محمد ظاهر بارز مسوول شورا

محترم قدیر سعیدی معاون شورا

محترم احمد صلاح سیار معاون شورا

همچنان :

محترمه داکتر زرمینه زمان

محترمه زرغونه ژواک

محترمه ناهید

محترم داکتر احمد شاه حمیدی

محترم نجیب شمال

محترم بصیر پاکزاد

محترم وحید قدرتی

محترم عبدالرحیم کاروال

محترم  محمد سالم فخری

محترم حفیظ منصور

محترم شریف فقیرزاده

محترم حاجی نورآغا شیرزی

محترم سیار

محترم زبیر پاداش

و محترم توخی

 به حیث اعضای  شورای رهبری

 

 متعاقبا دوکتور محمد ظاهر بارز  عید سعید فطر را به شرکت کننده های محفل تبریک و تهنیت گفته از اعتماد همه نسبت به انتخاب شان در این سمت  تشکر نموده وعده سپردند تا در اجرای وظایف و مسوولیتهای شورا از تمام امکانات خویش استفاده بعمل بیاورد.

بعدا محترم اسدالله رهیاب رییس شورای مهاجران افغانستان مقیم آلمان پیام آن شورا را که حاوی بهترین تبریکات و تمنیات به مناسبت عید سعید فطر و کمکهای همه جانبه به شورای مهاجران ایالت هیسن بود به خوانش گرفت.

ادامه ِ برنامه را  موسیقی و آواز تشکیل میداد . هنرمند  محبوب وخوشصدای نسل جوان اجمل فخری با همراهیی فرهاد توخی  تبله نواز موفق با اجرای آهنگهای مست و شاد به شادی و سرور مهمانان افزود.

محترم آقای زبیر پاداش کمیدین معروف هنرمندانه  با  خوانش پارچه های طنز حرارت و شادی دیگری به دلهای تک تک شنونده ها و علاقمندانش بخشید.

اشعار عیدانه ِ هم خانم انجیلا پگاهی تقدیم علاقمندان شعر کرد ، که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

در خلال برنامه نمایش مدلهای زیبای لباس شب   و راه اندازی قرعه کشی لاتری به نفع انجمن خیریه ِ ( اطفال بما نیاز دارند)آذین برنامه های این شب بود.

محفل که ساعت شش شام آغاز یافته بود حوالیی یک شب پایان یافت.


October 5th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها